2016

TAJUK PROJEK 32:

PERKHIDMATAN NASIHAT DAN RUJUKAN TERHAD DI KAUNTER RUJUKAN

Cadangan penyelesaian: Membangunkan aplikasi pertanyaan secara maya (live chat). Perkhidmatan nasihat dan rujukan merupakan perkhidmatan utama yang disediakan oleh Perpustakaan Tun Abdul Razak, UiTM. Berikut adalah kaedah yang diguna untuk mengendalikan perkhidmatan di kaunter konsultasi iaitu secara bersemuka, telefon dan e-mel. Kumpulan telah mengambil inisiatif dengan menambah kaedah baharu iaitu kaunter maya melalui kewujudan aplikasi perbualan secara maya bersama pustakawan. Disamping itu, hasil inovasi ini dapat membantu pengguna perpustakaan mendapatkan maklumat dengan lebih cepat dan tepat.

Kumpulan: i-Team

Ahli Kumpulan:

  1. Jaz Norfazuna Binti Jaafar–Ketua Kumpulan
  2. Shahrol Nizam Bin Johol
  3. Nik Zatihulwani Binti Jamaludin
  4. Mohd Paizal Bin Usman
  5. Hasnatul Sabarina Binti Amer
  6. Nur Rabita Rouzan
  7. Muhamad Affendi Manshor
  8. Effiza sazliana bt Mohd Salleh

Rapeah Binti Mohd Redzuan – Fasilitator
Ahmad Faizar Jaafar – Penyelaras

PENCAPAIAN

  1. Peringkat Zon Tengah UiTM (2016)
  • Anugerah Dokumentasi Terbaik
  • Tempat ke 3 Keseluruhan
  1. Peringkat UiTM SeMalaysia (2016)
  • Anugerah Inovasi ICT
  • Tempat ke 3 Keseluruhan
  1. Tarikh: 25-26 Julai 2017
    Konvensyen:  Konvensyen Team Excellence Wilayah Pantai Timur 2017, Permai Hotel, Kuala Terengganu.
  • Anugerah Emas
  1. Peringkat Universiti Awam kali ke 13 (2017)
  • Anugerah Perak
  1. Tarikh: 14 -16 November 2017 Konvensyen: Annual Productivity & Innovation Conference and Exposition (APIC) 2017 Genting International Convention Centre
  • Anugerah Emas (Gold Award) 3 Bintang
  1. International Quality and Productivity Convention (IQPC) pada 13-17 Okt 2019 di Hotel Harmoni One, Batam Centre Indonesia
  • Anugerah Emas 3 Bintang

Related posts